Sunday 8 May 2011

Mother’s Day at our house

Happy Mother’s Day to all mums out there including my Mak and MIL. Thank you for everything you have ever done for us and letting us be our own person. Nothing can ever repay your love.

How did I celebrate Mother’s Day today? Like any other normal Sunday Smile. We spent the morning at Sunday school and then the afternoon lepaking at home.

I did get some home-made presents from The Little Misses pagi tadi when they woke up.

IMG_9347

Miss 12 made the origami flowers while Miss 7 made the pop-up card and the blue cloth cover at school. The blue cloth is supposed to be a placemat tapi I told her that I’ll use it as the CPU cover so I’ll see it everyday, hehehehe.

And they (and The Dad) also gave me a spa voucher which includes a full body massage (la la la….), a facial massage, full body scrub (what??? who’s going to scrub me? Winking smile), manicure and pedicure. But I told the Dad that I wanted that for Mother’s Day so kiranya it wasn’t a surprise lah, hahahaha.

But I have to find the right time to go there because I need 4 hours for the whole treatment. So, kalau pergi masa school days, definitely have to rush there and back so tak boleh lah nak relax2 kan. Hmmmmmm……

And then for dinner pulak, seperti biasa I cooked dinner Eye rolling smile.

What did you say? They cooked dinner for me sebab it’s mother’s day? Muahahaha….. takde nya!

This was The Other Half’s idea when I told him that I want to eat something that I like for dinner but can’t be bothered cooking since it’s Mother’s Day..

I know what. You love noodles so much so why don’t YOU cook instant noodles for dinner tonite. I want the hot one though.”

Say what???????

Uwahhhhhhh!!!!!!! Nyampah nya dapat hubby yang sangat2 tak romantik ni. Ada ke his idea of giving me a rest was to have instant noodles for dinner tonite but I still have to cook it!

I pun terus ‘merajuk’, I masak nasi goreng pedas with ikan goreng utk I for dinner but still made them pizza!

But I cuma buat the dough aje and asked The Other Half to pandai2lah sediakan all the toppings himself. Padan muka dia, hehehe.

IMG_9334

IMG_9336

My dinner, nasi goreng with telur mata kerbau. I letak 2 cili besar and 3 cili api but still tak pedas…..

IMG_9344

IMG_9343

Their dinner tonite, pizza with chicken pieces and bocconcini.

Pandai pulak tetiba buat pizza tu bila bini dah merajuk, hahahaha….

21 comments:

Annisa said...

I'm first..hehehe..Heppy mothers day to you...:)

when the night light is off said...

Happy Mothers Day to you and to me as well.

penDragon said...

Happy Mother's day kak....best nya dpt voucher pegi spa...manja2kan diri...hahahaha....baru dia tahu bila bini merajuk!

anymz said...

Happy Mother's Day min..
biasa lah min akak pun sama...kata celebrate hari ibu.at the end of the day kita jugak yang masak..kesian kat kita kan?..

susumanis said...

Wishing u a wonderful mum's day LG

BELLA74 said...

Happy Mother's day to you too!!!!!....same thing here on OUR DAY...still have to cook as my sister told me being a mother is a low pay job, always overtime but no extra pays, no holiday...public holiday not even an MC hahhaaa long live Great Mums :)))

Sizuka said...

K.Min,

Happy Mother's Day!! Guess what? I have to cook dinner too!!! Huwaaaaaaa... Sham cakap, since today is his free day, he wants to eat something special! Hey! today is supposed to be MY day! Not his day! Grr... tension je bila nak kena masak nasi dagang and bake madeleines.

Zaitun said...

Makan maggie? hehehe...

Selamat hari ibu buat lg.

relaxNhappy said...

Happy mother's day to u. Dlm pada merajuk2 tu, masak juga =)

hnyhar said...

happy mom's day to u kak LG..

hmm..bestnya dpt voucher gi SPA tu....nak jugaaaaa.....

nur qhaseh said...

aslmkm kak

hepi mothers day...

Unknown said...

happy mother's day kak LG!! btw k.shidah give me some (banyak jugek!) of the easter eggs.. anak teruna saya tanya beli kat mana. i told him it came frm australia. dia tanya.. bila dah habis nanti boleh tak ummi pegi beli kat australia?? hahaha.. dia ingat dekat macam kat ampang kot?? sabo je la..

Unknown said...

pg mkn2 kt sebelah tmn umh sy ni je kak..laki sy lg kayu..tp skrg dh ok sikit psal sy yg ajar dia suh jd romantik..he2..klu nk hrp dia jd romantik memg xadala kak..haha..pndai hsbnd akak wat piza tp kan...pstttttt!!!(jgn bgtau dia tau.. xsesedap piza akak yg su slalu tgk....no melted cheese pon tgk..haha.)

Unknown said...

maapla kak..sy pon xtau nape tiba2 terkeluar nm glamor laki sy kt komen sy kt atas tu..he2...rasa sy sign in nm sy..confuse eden..next time i'll cek btul2 sign in nm sape.ha2.suha.

zarin said...

happy mother's day to u too. hikhik tkpe mother's day u masak tapi bila u buat manicure masa spa nanti u siap pesan awal2 lg kat your hubster yg u tknak masak dinner coz nanti your jari jemari dah tak cantik dah.. rugi jek dia bayar for that spa tu hihi

kucingorengemok said...

i think once we've gone past a certain age, memang can't be bothered ngan surprise² ni... -get me something I WANT and would appreciate, hehe

Ayu said...

happy mother's day kak!!! hm...ayu tak kemana pun mother's day ni.kuar pun pi attend kenduri kwin jela.lagipun cuaca tgh panas...malas nak kuar.rasa mcm nak b'kubang dlm swimming pool je.hehehe...

kak...chocs tu klu ada extra bagi jela kat ayu.confirm abis punya la.hahaha...

Unaizah said...

Nasib baik merajuk sikit je. Kalau mogok terus, apalah gamaknya diorang nak makan. Btw, Happy Mother's Day to you...

Azian Elias said...

happy mother's day Min..

best gak ye..majuk2 ada org masak...

PUTUBAMBU said...

happy mother's day ye LG..!

I pun tak ke mana.. just buat kek ngan anak2..

lagipun si kecik I tu demam dari saturday lagik..dok merap nak berdukung je... nak jalan pun tak seronok..sian kat dia

lemongrass said...

Annisa,
thank you :-)

When the night light is off,
thank you :-)

Pendragon,
I ni kan jakun, tak pernah pergi spa so memang akan terbeliak biji mata lah pergi spa kat sini nanti, hehehe

Kak Anymz,
hehehe...I takut nak suruh diaorang masak sbb gerenti nya akan masak benda yg I tak minat sgt :-)

Suzi,
thank you :-)

Bella,
hehehe...memang being a Mum ni is an underappreciated job. Hari2 pun tak boleh ambik off day but we wouldn't change it for anything kan.

Shidah,
Patutnya kan buat Mother's Day during weekdays so boleh lah all the mums gi our own outing minum kopi sambik lepak2 while the kids at school and hubby at work kan :-)

Kak Zai,
nasib baik tak jadi makan maggi, hahaha

relaxnhappy,
kalau I tak masak, maulah agaknya diaorang masak maggi aje kot utk I, hahaha

Hnyhar,
I dpt spa voucher tu sbb I yg demand nak hadiah tu for mother's day, kalau tak, hampeh sampai bila tak dpt, hahaha.

Nur qhaseh,
thanks :-)

June,
hahaha. Skrg kan dah ada AirAsia, Perth tu dah rasa mcm Ampang aje dekatnya ;-).Choc eggs ni for kids memang rasa dia special n sedap giler :-)

Carlos aka Suha,
hahaha...glemer giler nama hubby u :-). At least, you ada gak makan kat luar walaupun kat kedai sebelah taman aje, hikhikhik...

Zarin,
If I know my hubby, sure dia suruh I masak awal2 before pergi spa so I tak payah susah payah masak after balik fr the spa, hahaha

KOG,
memang betul tu!!!! Hadiah yg I impikan lagi best dr hadiah surprise ni :-D

Ayu,
thank you :-). Nasib baik malls kat M'sia tu semua sejuk2 belaka kan so kalau tgh panas giler, terus masuk mall aje :-).
Chocs tu diaorang makan 1 egg sehari sbb I catu, hehehe

Unaizah,
Agaknya memang akan cari maggi lah diaorang klu I merajuk, hahaha

Kak Yan,
I yg merajuk tapi I gak yg masak. Dia cuma tinggal hias pizza aje, budak2 pun boleh buat, hahaha ;-)

Kak Putu,
Bila anak demam, memang tak best kan nak jalan ke mana2. Masa anak demam, barulah memang kita jadi ibu mithali :-)