Monday 10 June 2013

home alone….

I am finally home alone after 2 weeks of constant company Smile.

Rasa lain aje sebab tetiba kena cakap dengan diri sendiri, hahahaha.

So what do we normally do after tetamu2 dah balik?

Kemas rumah lah kan, heeee.

But I was so lucky sebab the girls and The Other Half did a lot of tidying up hari Sabtu tu masa I pergi hantar the guests to the airport.

They stripped the beds, picked up all the toys and miscellaneous items on the floors, tidied up the dining area, wash the dishes, did some laundry.

I’m so blessed!

Semalam pulak, hujan lebat the whole afternoon sampai ke malam so memang tak boleh nak continue with the laundry.

So pagi ni, I just continued with the rest of the housework

I did 4 loads of washings and ada lagi 3-4 loads to do esok.

Vacuumed and dusted the living areas, cleaned and scrubbed the bathrooms and toilets and mopped the floors.

Esok nak sambung dust and vacuum the rooms pulak and packing stuff away.

Dapatlah rest a few weeks sebelum another event happening….

Mak mentua dan Pak mentua I nak datang you all!!!!!!!!

Ketaq segala sendi kat badan ni!

Muahahahahaha…..

Lama giler we all tak jumpa diaorang, especially Miss 14 and I lah.

Memang bertahun2 lah.

Kalau we all ada anak sorang lagi, mau kot dah masuk sekolah tahun ni, lama giler tak jumpa.

Mak mentua and Pak mentua I dah pun bertolak dari rumah diaorang kat Adelaide semalam menuju ke Perth.

Tapi diaorang caravanning so diaorang akan stop kat banyak tempat on the way here, sightseeing.

Tu yang ambik masa berminggu2 nak sampai, hehehehe…..

Phew….Smile with tongue out

Sempat lah kan I nak betul2 kemas rumah kasi kilat memancar2 and takde habuk yang berani singgah!

Ahhhh…only in my dreams aje lah rumah I akan jadi habuk free….

Kahkahkahkahkah…..

Since dah penat mengemas hari ni, I masak yang simple2 aje.

I made beef kebab.

IMG_5607

I guna beef topside ( i tak tau which part of the beef this is in Bahasa Melayu).

I sliced the beef thinly pastu sprinkle some coriander powder, cumin powder and paprika powder on the beef. And I also sprinkle some salt on it.

IMG_5606

Then you seared/panfried the beef slices on very high heat with a little bit of olive oil.

I buat atas stove top aje, tak kuasa nak buat kat BBQ sejuk2 kat luar tu.

Then, guna yiros bread, add some sauces and some lettuce leaves and some sauteed onion slices…

Gulung and siap untuk dimakan…

IMG_5609

15 comments:

Yong Is My Name said...

SisLG,

Get ready!!

suha said...

Salam.lma xkomen.sy pon tumpng ketaq sama.hihi..

penDragon said...

Haaaaa...mak & pak mertua nak dtg??? Akak kena polish rmh extra bersih la nampak gayanya..hihi...

Badar The Great said...

baru akak tertanya2 ur parents in law tak pernah dtg rumah u ke n now here they come!! seronokla ur other half kn...
pasti LG siapkn menu2 yg lg meletop for them.

Zaitun said...

Lamanya lg tak jumpa tentu banyak cerita kan....

Unknown said...

LG,
Simple, sure sedap and mengenyangkan.

P/s;
Kalau Sham la kan.. tak aman tido kalau memikir mak ayah mertua nak dtg menziarah.

Umm AA said...

Wah meriah dan berkat betul rumah akak ngan tetamu2 yer..lps satu satu..hihihi..nampaknyer tak sempat ber exercise lahyer hehe..
nanti hari2 masa yr fabulous menu ok..

Flower said...

Myn, I doakan you selamat maju jaya. ;)

norhidana said...

bz betul akak yek, ni mil n fil nk dpt lak, berapa thn dh tak jmpa yek kak? seronok diaornag boleh ber caravan jelajah sana sini...

Unknown said...

Ntah kenapa i pon nervous skali...

Unaizah said...

The next big event needs more attention & certainly more challenging ;-)

ayang said...

Aiii akak ketaq ala2 masa mcm org 1st nak jumpa bakal mak mertua je.. hehehhe..
Good luck..

Unknown said...

Salam myn..how r you...dh lama tak contact...

Kniedaz said...

mat salleh memang jarang jalan umah anak-anak diorang ke LG?

t.a.t.a said...

Aren't you excited gilerrr kak?

Am wondering, if your mak mertua kesayangan itu menukar warna rambutnya lagi?